Ki ne emlékezne a 80-as évek egyik ikonikus bútordarabjára, a Pilleszékre (vagy más néven Tam Tam székre, homokóraszékre)? Ez a több generáció számára is meghatározó többfunkciós eszköz azonban nem csak a szocialista Magyarország műanyagiparának sikertörténete, hanem fontos design-történeti darab!
Az eredeti darabot 1968-ban Henri Massonet tervezte 'Tam Tam Stool' néven, kis előállítási költsége, innovatív formája és élénk színei miatt gyorsan siker lett Nyugat-Európában (igazán híres azt követően lett, hogy a 70-es években Brigitte Bardot egy fotósorozatában is megörökítették egy ilyen széken ülve a színésznőt).
A Keleti Blokkban, de főképp Magyarországon ennek a széknek a másolata terjedt el, amelyet valószínűleg egy külföldön járt magyar műanyagipari mérnök adaptált. Természetesen ez mit sem von le eszmei értékéből! Hiszen csak gondoljunk bele, mi mindenre alkalmas volt a pilleszék: ülőalkalmatosság, tároló, virágtartó, dohányzóasztal és még sorolhatnám, és természetesen hosszú órákig tartó szórakozást jelentett bármely kisgyermek számára!
A Pilleszék az elmúlt negyven évben rengeteg ülőalkalmatosságot ihletett, többen is próbálkoztak az egyszerű forma átiratával, felidézésével, ám egyik sem lett olyan sikeres mint az eredeti, melyből több mint tizenkét millió példány kelt el!
Az eredetit mind a mai napig gyártják, és bár azóta még több, még meredekebb színben is elérhető, a szék az évek során anyagában/szerkezeti felépítésében anyagában azonos maradt, ennek köszönhetően ugyan ára alacsony maradt, de nem igazán időtálló designtermékről beszélhetünk.
Éppen ezért célunk a jól ismert forma reprodukálása új, különböző anyagokkal, azok kombinálásával ezáltal az eredeti alkotás továbbélését egy értéknövelő átalakítással biztosíthatjuk!